Byten och returer

Byten och returer

För dina inköp gäller bytesrätt, öppet köp och ångerrätt, förutsatt att varan returneras oanvänd i originalförpackning, i oskadat skick och med etiketter samt hygienskydd kvar på varan. Varorna får dock gärna provas med undantag för strumpor och strumpbyxor i förpackning, samt varor försedda med plombering.

Du kan enkelt byta eller lämna tillbaka din vara i valfri Twilfit butik mot uppvisande av den orderbekräftelse som mailats i samband med köpet. Retur kan även göras genom att skicka tillbaka varan till Twilfits e-handelslager. 

Byte i butik

Du har rätt att inom 30 dagar efter att du mottagit din vara, byta den i valfri Twilfitbutik. Vid byte i butik skall orderbekräftelsen som mailades i samband med köpet medtagas eller visas upp på mobil skärm.

På reavaror gäller 7 dagars bytesrätt i valfri Twilfitbutik.

Byten kan för närvarande inte hanteras av Twilfits e-handelslager utan önskar du en annan vara/färg/storlek får du istället returnera din vara och göra ett nytt köp. 

Fraktkostnaden och/eller fakturaavgifter återbetalas inte vid byte eller retur. 

Öppet köp och ångerrätt

Du har 30 dagars öppet köp och ångerrätt på dina inköpta varor från den dag du mottagit ditt paket. 

Retur i butik

Du kan enklast returnera din vara genom att vända dig till valfri Twilfitbutik. Vid retur i butik skall orderbekräftelse som mailats till dig i samband med köpet samt giltig legitimation medtagas. Vid en godkänd retur sker återbetalningen direkt i butik. Har du valt att betala via faktura och returnerar i butik så får du pengarna tillbaka insatt på betalkort och du måste oavsett betala hela din faktura. Återbetalning av fakturaavgift och ev. fraktkostnader återbetalas ej vid en retur i butik.

REA-varor kan inte returneras i butik utan endast bytas i butik inom 7 dagar.

Prisettiketten ska sitta kvar på varan. Vid retur av varor betalda med kontokort återbetalas beloppet till det kontokort som användes vid köptillfället.

Retur till e-handelslagret

Du kan även returnera varan genom att skicka tillbaka den till Twilfits e-handelslager. Du ska emballera varan väl (gärna i ursprungligt emballage) och med retursedel. Använd den förbetalda returadresslapp som medföljt varan och lämna in paketet till ditt närmsta Schenker-ombud. Du som kund ansvarar för att du packat varorna så att de tål hantering för frakt tillbaka till lagret. Vid retur återbetalas inte den första fraktavgiften. Vid retur av enstaka produkt (dvs. del av order) till Twilfit återbetalas heller inte fakturaavgifter. Vi tar ut en returkostnad om 39 kr.

Reklamationer

Twilfit undersöker varje vara noggrant innan den skickas till dig. Skulle varan trots detta ändå vara felaktig när den anländer till dig så åtar sig Twilfit att i händelse av retur stå för fraktkostnaderna. Om du som kund önskar göra gällande fel i beställd vara så ska du så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta Twilfits kundtjänst på telefonnummer 08-522 159 00 eller e-post adress kundtjanst@twilfit.se

Skulle du i efterhand behöva reklamera en vara är det enklaste sättet att vända sig till någon av Twilfits butiker. Reklamation kan också ske genom att den felaktiga varan skickas till vårt ehandelslager. Kontakta Twilfits kundtjänst så hjälper vi dig. När vi mottagit varan och godkänt reklamationen kan du välja om du vill ha en ny identisk vara eller om du vill ha tillbaka pengarna tillbaka. Vi reserverar oss för att vid nollsaldo inte erbjuda en ny produkt vid reklamation. Skulle en tvist uppstå så hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden. Twilfit följer alltid nämndens rekommendationer.