Beställning och leverans

Orderbekräftelse och leveransbekräftelse

När du slutfört en beställning får du en orderbekräftelse per e-post. Om du inte mottagit en orderbekräftelse, meddela vår kundservice på kundservice@twilfit.se så skickar vi bekräftelsen på nytt. När varorna skickas från vårt e-handelslager så får du även en leveransbekräftelse per e-post. Där finner du instruktioner om hur du kan spåra ditt paket. Orderbekräftelsen gäller som kvitto vid retur i butik.

Avisering

Leverans till Schenkers utlämningsställe aviseras först per sms, sedan skickas påminnelse via brevavi från posten.

För att söka efter ditt paket rekommenderar vi att du besöker Schenker. Du använder dig av det ordenummer som du fått i leveransbekräftelsen ex. WO-00000123456. Välj Avsändarens referens i första rutan och skriv ditt WO-nummer i rutan bredvid.

Leveranstid

Du får ditt paket levererat till ditt näsmaste Schenker-ombud normal inom 1-3 vardagar (helger inkluderas inte). Vid större kampanjer som t ex REA kan leveranstiden öka något.

Delleveranser

Twilfit använder sig inte av delleveranser om en eller flera varor i beställningen inte kan levereras. Istället skickas de varor som kan levereras och de varor vi inte kan leverera stryks från din order.

Fraktkostnad

Fraktkostnad om 39 kronor tillkommer på varje beställning under 500 SEK. Returkostnad på 39 kr tillkommer vid ev. retur till vårt ehandelslager.

Ej uthämtade paket

Paketet som inte hämtas ut inom 14 dagar skickas automatiskt tillbaka till Twilfits e-handelslager. Om du inte hämtar ut ditt paket får du betala en hanteringskostnad för outlöst paket om totalt 150 kronor. Denna hanteringskostnad motsvarar de fraktkostnader och administrationshantering som det har orsakat oss att skicka ut ditt beställda paket samt mottagit det i retur till vårt e-handelslager.