CRM GROWTH MANAGER

HUVUDKONTOR, SICKLA/STOCKHOLM
twilfit.se

Vi söker nu rätt person som vill vara med och göra Twilfit till den ledande destinationen för underkläder och loungewear, med det bästa kundmötet i Norden. CRM Growth Manager hanterar, stödjer och genomför utvecklingsprojekt, CRM-strategi och initiativ inom e-postmarknadsföring, lojalitet och kundrelation. Detta kommer att ske i nära samarbete med representanter från alla kanaler och nivåer av organisationen.

Rollen är ny i bolaget och kommer att ha stor inverkan på den framtida utvecklingen av e-handelsförsäljningen, även internationellt. Ecom avdelningen ansvarar för trafik, försäljning och kundmöte på twilfit.se. Twilfit strävar efter att alltid erbjuda våra kunder en premiumupplevelse och ett kundmöte över förväntan.

Du har ett starkt affärssinne och älskar försäljning. Du är en inspirerande kollega med ledaregenskaper och en positiv attityd. Du kommunicerar och ger tydlig riktning inom dina ansvarsområden. Du har stark förmåga att prioritera och driva arbetet i en tvärfunktionell miljö. Du ser utmaningar som inspirerande och har en hög grad av integritet.

 

Önskvärda egenskaper:

  • Initiativrik, lösningsorienterad och ansvarsfull
  • Visar genuint intresse för teknisk utveckling och e-handel
  • Fungerar väl i en snabb och agil miljö
  • Tar dig an uppgifter utan prestige och slutför dina åtaganden inom satta deadlines
  • Mycket stark analytiskt och kan kommunicera insikter strukturerat och tydligt
  • Skapar ett effektivt teamarbete och en miljö som bidrar till att utveckla tvärfunktionella arbetsprocesser
  • Stark lagspelare med utmärkta sociala och kommunikativa färdigheter
  • Smidig och med en nyfiken inställning
  • Stark kommunikatör med stark skriftliga kommunikationsförmåga på svenska och engelska

 

Viktiga uppgifter:

  • Utveckla och administrera Twilfits nya CRM-plattform
  • Äga CRM-innehållet för olika konsumentsegment och målgrupper
  • Hantera omnikanal-kommunikation, dvs. e-post, SMS och ev andra tillkommande kommunikationskanaler
  • Driva projekt för genomförande av kundresor i CRM-plattformen
  • Ansvarig för kontinuerlig förbättring av arbetsprocessen med användarupplevelse och kundresa
  • Skapa, utveckla och kontinuerligt optimera kundresor
  • Vara ansvarig för utveckling och genomförande av Marketing Automation (triggerbaserad e-poststrategi)
  • Ansvarig för att mäta och rapportera resultat och data-drivna insikter, samt ta action på dessa för försäljning och konvertering
  • Stödja utveckling av analytiska verktyg
  • Super user som anpassar och ständigt utvecklar din kompetens inom CRM med särskilt fokus på Voyados CRM plattform i kombination med Microsoft Dynamics 365
  • Tillsammans med andra intressenter utvärdera befintliga CRM-processer och angränsande tekniker

 

Önskade kvalifikationer:

  • 3-5 års erfarenhet av internationell e-handel eller digital försäljning och marknadsföring, gärna inom detaljhandel eller FMCG
  • Dokumenterad kunskap om datadriven marknadsföring, CRM / lojalitetsprogram och marketing automation
  • Starka analytiska färdigheter och data-drivet tänkande
  • Erfarenhet av att skapa och implementera triggerbaserade e-post / kundresor
  • Bevisat operativt genomförande och underhåll av ett CRM-projekt
  • Erfarenhet av att förstå, analysera och utveckla kundsegmentering
  • Aktiva HTML-kunskaper
  • Uppdaterad med senaste trenderna inom CRM och marketing automation
  • God förståelse och förmåga att hantera komplexiteten hos olika kundgrupper
  • Dokumenterad erfarenhet av att skapa engagemang, återkommande besök och ökad försäljning
  • Systemkunskap inom Voyado CRM, Microsoft Dynamics 365 samt Power BI premieras

 

Anställningsformen är tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

 

Önskat startdatum: Snarast.

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Jobbtyp: Heltid, Fast, 6 mån provanställning

Kontakta patrice.lusth@twilfit.se om du har frågor om tjänsten. 

Ansök med CV här