Byten och returer

Vi på Twilfit är måna om våra kunder och vi jobbar ständigt med att förbättra din upplevelse när du valt att handla hos oss. Här finner du all information som gäller vid returer, byten och reklamationer av varor som är köpta på twilfit.se - du kan vända dig till våra butiker eller returnera till e-handelslagret.

 

POLICY FÖR ÖPPET KÖP, BYTEN & ÅNGERRÄTT

För dina inköp gäller bytesrätt, öppet köp i 30 dagar och ångerrätt, från den dag du mottagit ditt paket.

Varorna får gärna provas, med undantag för strumpor och strumpbyxor i förpackning, samt varor försedda med plombering. 

Öppet köp och ångerrätt gäller förutsatt att varan returneras oanvänd i originalförpackning, i oskadat skick och med alla etiketter samt hygienskydd kvar på varan. 

 

BYTE ELLER RETUR I BUTIK

Inom 30 dagar efter att du mottagit din vara, kan du enkelt byta eller returnera den i valfri Twilfitbutik (förutsatt att varan är i oskadat skick enligt vår policy). 

Orderbekräftelsen som mailades till dig i samband med köpet ska kunna visas upp på mobil skärm (eller ta med utskrift), tillsammans med en giltig legitimation.

Vid retur i butik får Twilfit inte ge ut kontanter eller pengar åter på kortet, då vår betalpartner Klarna lyder under regelverk för penningtvätt. Vi tar emot din retur, och vår Kundservice justerar/makulerar fakturan eller återför pengar till ditt kort via Klarna. Det kan ta 2-3 arbetsdagar innan din faktura justeras. Återbetalning av fakturaavgift och ev. fraktkostnader återbetalas ej vid en retur i butik.

Byten kan för närvarande inte hanteras av Twilfits e-handelslager. Önskar du byta vara/färg/storlek får du istället returnera din vara och göra ett nytt köp.

Undvik betalningspåminnelse vid retur genom att pausa din Klarna faktura i Klarnas app.

Fraktkostnaden och/eller fakturaavgifter återbetalas inte vid byte eller retur. 

 

RETUR TILL E-HANDELSLAGRET

Du kan även returnera varan genom att skicka tillbaka den till Twilfits e-handelslager. Byten kan för närvarande inte hanteras av Twilfits e-handelslager. Önskar du byta vara/färg/storlek får du istället returnera din vara och göra ett nytt köp.

Gör så här:

  • Förpacka varan väl (gärna i original-emballage). Du som kund ansvarar för att varorna packas så att de tål hantering i frakten till lagret. 
  • Fäst den förbetalda returadresslappen som medföljt varan ovanpå den gamla adressetiketten
  • Lämna in paketet till ditt närmsta DHL-ombud

Vid retur återbetalas inte första fraktavgiften ifall sådan förekommit. Vid retur av enstaka produkt (dvs. del av order) till Twilfit återbetalas heller inte fakturaavgifter. Vi tar ut en returkostnad om 39 kr. 

Vid stora kampanjer såsom rea, kan det ta längre tid i returhanteringen. När vi har mottagit ditt paket krediterar vi varorna på din faktura.

 

REKLAMATIONER

Twilfit undersöker varje vara noggrant innan den skickas till dig. Skulle varan trots detta ändå vara felaktig när den anländer till dig, åtar sig Twilfit att i händelse av retur stå för fraktkostnaderna. Om du som kund önskar göra gällande fel i beställd vara så ska du så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta Twilfits kundtjänst på telefonnummer 08-522 159 00 eller e-post: kundservice@twilfit.se

Skulle du i efterhand behöva reklamera en vara är det enklaste sättet att vända sig till någon av Twilfits butiker. Reklamation kan också ske genom att den felaktiga varan skickas till vårt e-handelslager. Kontakta Twilfits Kundservice så hjälper vi dig!

När vi mottagit varan och godkänt reklamationen kan du välja om du vill ha en ny identisk vara eller om du vill ha tillbaka pengarna tillbaka.

 

Notera att vid reklamation i butik, återförs pengarna alltid via Klarna. Twilfit får inte ge ut kontanter eller pengar åter på kort vid Klarna-köp.

Vi reserverar oss för att vid nollsaldo inte erbjuda en ny produkt vid reklamation. Skulle en tvist uppstå så hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden. Twilfit följer alltid nämndens rekommendationer.

 

EJ UTHÄMTADE PAKET

Paketet som inte hämtas ut inom 14 dagar skickas automatiskt tillbaka till Twilfits e-handelslager. Om du inte hämtar ut ditt paket får du betala en hanteringskostnad för outlöst paket om totalt 150 kronor. Denna hanteringskostnad motsvarar de fraktkostnader och administrationshantering som det har orsakat oss att skicka ut ditt beställda paket samt mottagit det i retur till vårt e-handelslager.